בג"ץ אישר מינוי זמני לרב שמעון יעקבי למנהל בתי הדין הרבניים

    אבי יעקב | צילומסך: ישיבה.נט No Comments on בג"ץ אישר מינוי זמני לרב שמעון יעקבי למנהל בתי הדין הרבניים
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (ב') נתקבלה החלטת בג"ץ בעניין מינוי הרב שמעון יעקבי למנהל בתי הדין הרבניים: "נוכח האמור בהודעת המדינה רשמנו לפנינו את האמור בה ועל כן ייראה תוכנה כצו זמני, בהנחה כי הועדה לבחירת דיינים תאשר את מינוי הרב יעקבי לכהונת מנהל בתי הדין הרבניים ל-4 חודשים".

    ההחלטה נתקבלה על רקע העתירה שהוגשה לאחרונה ע"י הארגונים 'נעמת' 'ויצו' ו'מבוי סתום' לפתיחת תפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים לנשים ובמקביל 'התנועה למדינה יהודית' העותרת כנגד שיהוי המדינה במינוי דיינים ומנהל לבתי הדין הרבניים.

    כזכור, לפני כשבועיים טענה פרקליטות המדינה כי במינוי הזמני של מנכ"ל בתי הדין הרבניים, עו"ד הרב שמעון יעקבי, שמינה השר לשירותי דת, דוד אזולאי, נפל פגם עקב "ניגוד עניינים מוסדי" – מאחר שהרב יעקבי הוא גם היועץ המשפטי לשיפוט הרבני – והודיעה כי היא מסכימה למתן צו זמני שימנע את המינוי הזמני.

    בהחלטה שניתנה אז נקבע כי בשל הימשכותו של ההליך והעדר מנהל לבית הדין הרבני יישקל מינוי הרב יעקבי כמנהל זמני לבית הדין בהתאם לסעיף 13 לחוק הדיינים, תוך קביעת הסדר למניעת ניגוד עניינים מתוקף תפקידו כיועץ משפטי.

    עתה הודיעה המדינה כי היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת, עו"ד ישראל פת, יהיה מופקד על הלשכה המשפטית של הנהלת בתי הדין בתקופה שהרב יעקבי יכהן בתפקיד המנהל בפועל של מערכת בתי הדין הרבניים.



    0 תגובות